ارائه شکایت جدید ایران از استارلینک به اتحادیه بین‌المللی مخابرات همه چیز درباره نسخه جدید بازی جنگ‌های صلیبی (۲۰۲۵) + سیستم مورد نیاز و گیم پلی واکنش ستار هاشمی به بحث‌های اخیر درباره اینترنت طبقاتی (۲۶ تیر ۱۴۰۴) چرا بحث «اینترنت طبقاتی» در ایران دوباره جنجالی شد؟ + واکنش‌ها و حواشی ۴ مهارتی که کودکان را برای دنیای آینده آماده می‌‌کند بعد از جنجال‌های اخیر xAI دستورالعمل‌های این هوش مصنوعی اصلاح شد در ماه اخیر از حدود ۱۷۰ کشور به زیرساخت‌های کشور حملات سایبری شده است مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی نحوه انجام ۱۰۰ درصد کار‌ها را تغییر می‌دهد «همراهان» (Companions): قابلیت جدید Super Grok برای مشترکین صحبت‌های جدید سخنگوی دولت درباره ارائه اینترنت آزادتر به خبرنگاران و احتمال رفع فیلتر تلگرام (۲۴ تیر ۱۴۰۴) Sun Day: اپ جدید جک دورسی برای ثبت ویتامین D دریافتی فرد اضافه‌شدن ویژگی‌های جدید به برنامه‌های آفیس ویندوز ۱۰ از سال ۲۰۲۶ متوقف می‌شود ویدئو | وزارت ارتباطات درباره اختلال مسیریاب‌ها: متوجه سختی وارد شده به مردم هستیم! چرا باید برای رسیدن به بهترین پاسخ از چندین هوش مصنوعی استفاده کرد؟ گوگل می‌خواهد ChromeOS و اندروید را با هم ادغام کند ویوو ایکس فولد ۵، سبک‌ترین گوشی تاشدنی کتابی دنیا، معرفی شد + مشخصات اپل آیفون ۱۷ را چه زمانی معرفی می‌کند؟ ماجرای اختلال در دامنه‌های ir چه بود؟ (۲۳ تیر ۱۴۰۴) غم و اندوه فصل تابستان یک حقیقت واقعی است! محققان ایمپلنت هوشمندی ساخته‌اند که به‌طور خودکار در بدن بیماران دیابتی دارو آزاد می‌کند چگونه هوش مصنوعی ورزش تنیس را متحول می‌کند؟
سرخط خبرها

بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی اینترنتی در برنامه هفتم توسعه| خبر خوب برای رانندگان اسنپ و تپسی

  • کد خبر: ۱۷۲۳۳۶
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی اینترنتی در برنامه هفتم توسعه| خبر خوب برای رانندگان اسنپ و تپسی
لایحه برنامه هفتم توسعه یک شگفتی برای رانندگان اسنپ و تپ‌سی دارد. در این لایحه بندی پیش بینی شده که بر اساس آن رانندگان اینگونه پلتفرم‌ها امکان استفاده از بیمه بازنشستگی را پیدا می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، تعداد رانندگان اسنپ و تپ‌سی به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد و از زمان شروع به کار این برنامه‌ها، بیمه رانندگان شان یکی از موضوعاتی بوده که هر از گاهی در رسانه‌ها مطرح شده است. تاکنون اما هیچ اقدام خاصی برای بیمه رانندگان این پلتفرم‌ها انجام نشده؛ با این حال در برنامه هفتم توسعه به این موضوع پرداخته شده و طرحی برای بیمه این رانندگان پیش بینی شده است.

قانون پیشنهادی برنامه هفتم توسعه برای بیمه رانندگان اسنپ و تپ‌سی چیست؟

طی سالیان اخیر، چالش‌های مرتبط با صندوق‌های بازنشستگی در کشور هر روز جدی‌تر شده است. این چالش‌ها باعث شده که در لایحه برنامه هفتم توسعه فصل ویژه‌ای تحت عنوان «اصلاح صندوق‌های بازنشستگی» نوشته شود. در این فصل از لایحه برنامه پنجساله توسعه و در بند (ج) از «اصلاحات سنجه‌ای» حکمی امید بخش برای رانندگان پلتفرم‌های تاکسی اینترنتی نوشته شده است که در ادامه آن را می‌خوانید:

«ارائه دهندگان خدمات حمل ونقل بار و مسافر که از طریق سکو‌های (پلتفرم‌های) مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند؛ مجاز به بیمه نمودن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند. آیین نامه اجرایی موضوع این بند به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف مدت نه (۹) ماه پس از ابلاغ این برنامه به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.».

حالا باید منتظر بمانیم و ببینم که این بند چگونه به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد و بعد از آن منتظر آیین نامه آن باشیم. بدون تردید حق بیمه رانندگان در این طرح باید شامل حمایت‌ها یا تخفیفاتی بشود و همچنین سهمی از این حق بیمه نیز بر عهده شرکت‌های ارائه دهنده خدمات همچون اسنپ و تپسی باشد.

مقایسه «اوبر» با اسنپ و تپسی

هیچ آمار دقیقی هم وجود ندارد که چه تعداد از رانندگان اسنپ و تپ‌سی فاقد بیمه هستند و یا اینکه چه تعداد از این افراد رانندگی را به عنوان شغل اول و اصلی خود انتخاب کرده‌اند. همین فقدان آمار باعث شده که تاکنون نسبت به بیمه رانندگان این پلتفرم‌ها تصمیم گیری جدی صورت نگیرد.

این در حالی است که در برنامه «اوبر» که آن‌هم که پلتفرم تاکسی اینترنتی جهانی است و در ۶۳ کشور جهان فعال است، طرح‌هایی برای بهره مندی از بیمه بازنشستگی برای رانندگان پیش بینی شده است. جالب است بدانید که تعداد رانندگان اوبر با این دامنه گسترده فعالیت جهانی ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است و اسنپ و تپ‌سی که فقط در ایران فعالیت دارند بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار راننده دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->