ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ
سرخط خبرها

بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی اینترنتی در برنامه هفتم توسعه| خبر خوب برای رانندگان اسنپ و تپسی

  • کد خبر: ۱۷۲۳۳۶
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی اینترنتی در برنامه هفتم توسعه| خبر خوب برای رانندگان اسنپ و تپسی
لایحه برنامه هفتم توسعه یک شگفتی برای رانندگان اسنپ و تپ‌سی دارد. در این لایحه بندی پیش بینی شده که بر اساس آن رانندگان اینگونه پلتفرم‌ها امکان استفاده از بیمه بازنشستگی را پیدا می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، تعداد رانندگان اسنپ و تپ‌سی به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد و از زمان شروع به کار این برنامه‌ها، بیمه رانندگان شان یکی از موضوعاتی بوده که هر از گاهی در رسانه‌ها مطرح شده است. تاکنون اما هیچ اقدام خاصی برای بیمه رانندگان این پلتفرم‌ها انجام نشده؛ با این حال در برنامه هفتم توسعه به این موضوع پرداخته شده و طرحی برای بیمه این رانندگان پیش بینی شده است.

قانون پیشنهادی برنامه هفتم توسعه برای بیمه رانندگان اسنپ و تپ‌سی چیست؟

طی سالیان اخیر، چالش‌های مرتبط با صندوق‌های بازنشستگی در کشور هر روز جدی‌تر شده است. این چالش‌ها باعث شده که در لایحه برنامه هفتم توسعه فصل ویژه‌ای تحت عنوان «اصلاح صندوق‌های بازنشستگی» نوشته شود. در این فصل از لایحه برنامه پنجساله توسعه و در بند (ج) از «اصلاحات سنجه‌ای» حکمی امید بخش برای رانندگان پلتفرم‌های تاکسی اینترنتی نوشته شده است که در ادامه آن را می‌خوانید:

«ارائه دهندگان خدمات حمل ونقل بار و مسافر که از طریق سکو‌های (پلتفرم‌های) مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند؛ مجاز به بیمه نمودن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند. آیین نامه اجرایی موضوع این بند به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف مدت نه (۹) ماه پس از ابلاغ این برنامه به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.».

حالا باید منتظر بمانیم و ببینم که این بند چگونه به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد و بعد از آن منتظر آیین نامه آن باشیم. بدون تردید حق بیمه رانندگان در این طرح باید شامل حمایت‌ها یا تخفیفاتی بشود و همچنین سهمی از این حق بیمه نیز بر عهده شرکت‌های ارائه دهنده خدمات همچون اسنپ و تپسی باشد.

مقایسه «اوبر» با اسنپ و تپسی

هیچ آمار دقیقی هم وجود ندارد که چه تعداد از رانندگان اسنپ و تپ‌سی فاقد بیمه هستند و یا اینکه چه تعداد از این افراد رانندگی را به عنوان شغل اول و اصلی خود انتخاب کرده‌اند. همین فقدان آمار باعث شده که تاکنون نسبت به بیمه رانندگان این پلتفرم‌ها تصمیم گیری جدی صورت نگیرد.

این در حالی است که در برنامه «اوبر» که آن‌هم که پلتفرم تاکسی اینترنتی جهانی است و در ۶۳ کشور جهان فعال است، طرح‌هایی برای بهره مندی از بیمه بازنشستگی برای رانندگان پیش بینی شده است. جالب است بدانید که تعداد رانندگان اوبر با این دامنه گسترده فعالیت جهانی ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است و اسنپ و تپ‌سی که فقط در ایران فعالیت دارند بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار راننده دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->