واردات قانونی، قیمت‌های آیفون ۱۶ را منصفانه می‌کند ماهواره‌های «هدهد» و «کوثر» پس از چهارسال تلاش، به فضا پرتاب می‌شوند بازدید معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پارک علم و فناوری استان | آغاز ساخت برج فناوری هوش مصنوعی در مشهد + فیلم آغاز فرایند ساخت برج فناوری هوش مصنوعی در مشهد با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور + فیلم پاسخ پازل امروز میجر (شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۳) رونمایی از قابلیت جدید جست‌وجوی ChatGPT | معرفی رقیب قدرتمند برای موتور جستوی گوگل ویدئویی جدید از «اطلس»، ربات انسان‌نمای جدید بوستون داینامیکس نگرانی پنتاگون از ماهواره‌های جاسوسی جدید ایلان ماسک و رابطه‌اش با پوتین ویدیو تبلیغاتی روبوتاکسی (سایبرکب) تسلا | تصویری از آینده وان پلاس ۱۳ معرفی شد + مشخصات و قیمت جواب پازل امروز میجر (پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۳) رونمایی از هواپیمای مافوق‌صوت در چین | پروازی که در عرض ۹ دقیقه، شما را از مشهد به تهران می‌رساند قیمت احتمالی انواع آیفون ۱۶ در ایران بعد از آزادشدن رجیستری + جدول اپل از مک بوک پرو ۲۰۲۴ رونمایی کرد + مشخصات و قیمت جواب پازل امروز میجر (چهارشنبه ۹ آبان ۱۴۰۳) آیفون رجیستر می‌شود | سخنگوی دولت: منع رجیستری گوشی آیفون برداشته شد + فیلم فهرست زمان انتشار HyperOS ۲ برای گوشی‌ها و تبلت‌ها شیائومی HyperOS 2 معرفی شد + ویژگی‌های جدید گوشی‌های سری شیائومی ۱۵ رونمایی شدند + مشخشات و قیمت
سرخط خبرها

بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی اینترنتی در برنامه هفتم توسعه| خبر خوب برای رانندگان اسنپ و تپسی

  • کد خبر: ۱۷۲۳۳۶
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی اینترنتی در برنامه هفتم توسعه| خبر خوب برای رانندگان اسنپ و تپسی
لایحه برنامه هفتم توسعه یک شگفتی برای رانندگان اسنپ و تپ‌سی دارد. در این لایحه بندی پیش بینی شده که بر اساس آن رانندگان اینگونه پلتفرم‌ها امکان استفاده از بیمه بازنشستگی را پیدا می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، تعداد رانندگان اسنپ و تپ‌سی به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد و از زمان شروع به کار این برنامه‌ها، بیمه رانندگان شان یکی از موضوعاتی بوده که هر از گاهی در رسانه‌ها مطرح شده است. تاکنون اما هیچ اقدام خاصی برای بیمه رانندگان این پلتفرم‌ها انجام نشده؛ با این حال در برنامه هفتم توسعه به این موضوع پرداخته شده و طرحی برای بیمه این رانندگان پیش بینی شده است.

قانون پیشنهادی برنامه هفتم توسعه برای بیمه رانندگان اسنپ و تپ‌سی چیست؟

طی سالیان اخیر، چالش‌های مرتبط با صندوق‌های بازنشستگی در کشور هر روز جدی‌تر شده است. این چالش‌ها باعث شده که در لایحه برنامه هفتم توسعه فصل ویژه‌ای تحت عنوان «اصلاح صندوق‌های بازنشستگی» نوشته شود. در این فصل از لایحه برنامه پنجساله توسعه و در بند (ج) از «اصلاحات سنجه‌ای» حکمی امید بخش برای رانندگان پلتفرم‌های تاکسی اینترنتی نوشته شده است که در ادامه آن را می‌خوانید:

«ارائه دهندگان خدمات حمل ونقل بار و مسافر که از طریق سکو‌های (پلتفرم‌های) مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند؛ مجاز به بیمه نمودن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند. آیین نامه اجرایی موضوع این بند به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف مدت نه (۹) ماه پس از ابلاغ این برنامه به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.».

حالا باید منتظر بمانیم و ببینم که این بند چگونه به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد و بعد از آن منتظر آیین نامه آن باشیم. بدون تردید حق بیمه رانندگان در این طرح باید شامل حمایت‌ها یا تخفیفاتی بشود و همچنین سهمی از این حق بیمه نیز بر عهده شرکت‌های ارائه دهنده خدمات همچون اسنپ و تپسی باشد.

مقایسه «اوبر» با اسنپ و تپسی

هیچ آمار دقیقی هم وجود ندارد که چه تعداد از رانندگان اسنپ و تپ‌سی فاقد بیمه هستند و یا اینکه چه تعداد از این افراد رانندگی را به عنوان شغل اول و اصلی خود انتخاب کرده‌اند. همین فقدان آمار باعث شده که تاکنون نسبت به بیمه رانندگان این پلتفرم‌ها تصمیم گیری جدی صورت نگیرد.

این در حالی است که در برنامه «اوبر» که آن‌هم که پلتفرم تاکسی اینترنتی جهانی است و در ۶۳ کشور جهان فعال است، طرح‌هایی برای بهره مندی از بیمه بازنشستگی برای رانندگان پیش بینی شده است. جالب است بدانید که تعداد رانندگان اوبر با این دامنه گسترده فعالیت جهانی ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است و اسنپ و تپ‌سی که فقط در ایران فعالیت دارند بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار راننده دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->